vineri, 22 martie 2013

Gaia Metria

Exact când stăteam eu mai cuminte şi mai liniştit, scobindu-mă-n buric după idei noi de an nou şi aşa mai departe, a dat buzna buluc Spinul cu un teanc de hărţi după el. Mi-a spus că deja sunt măricel, şi ar trebui să înceapă să mă înveţe limbajul geometriei vii.
Eu eram încă cu gândul departe, la Netul Trandafirilor, dar bănuind că a uitat de restul rezumatului ce trebuia să i-l fac, i-am zâmbit amabil Spinului, prosteşte de-a dreptul.
- Am aflat că ai mers de curând cu trenul, băiete. Mare minunăţie e calea ferată!


 
Într-adevăr, am mers cu trenul până la Bucureşti săptămâna trecută. Ei şi, ce mare scofală o mai fi şi asta?
Dar Spinul deja a ales primul desen din teanc, vorbind mult şi luând postura unui  băţ de ăla de arătam cu el la hartă, la ora de geografie.



- Iată prima situaţie: direcţia trenului fiind dinspre punctul D spre M, unde te aflai, rezultă că ai mers cu spatele. E adevărat?
- Da, Spinule, şi?
- Arcele de cerc EF şi EM în ce raport se află?
- Nu ştiu, depinde de unghiul EAF.
- Foarte bine, văd că nu te-ai ramolit de tot. Uite.

Şi Spinul a scos ce-a de-a doua planşă.


- Ceea ce a fost atunci subîntins de unghiul EAF este extrem de semnificativ pentru tine, băiete.
- Păi nu-mi amintesc exact.
- Este tot ceea ce ai lăsat în urma ta, mergând cu spatele în trenul vieţii. Aici sunt prea multe nuanţe...
- Bun. O să mă mai gândesc la asta. E important că am ajuns la destinaţie, chiar şi cu spatele, cum zici tu.
- Punctul S l-am numit după sursa privirii, pentru că sigur te-a furat peisajul. Te-ai uitat mult pe geam, recunoaşte!
- Da, normal că m-am uitat pe geam, ce să fac în tren tot drumul?
- Dar privind, nu ai vrut în ruptul capului să vezi că din M prin S ajungi exact în B, care e punctul tău slab şi negru, punctul de fugă de adevărul A!
- Mmmm, nu ştiu....
- Ba da, ştii, uite!


M-am holbat, mega-holbat, şi iar holbat. Nu înţelegeam nimic! Dar Spinul nu mai putea fi oprit:
- Pentru ca să înţelegi geometria vie, e necesar să poţi ajunge oricând cu gândul din oricare M dat (fiinţa ta adică, trăindul tău) în oricare A posibil; non-A este locul nominal al tuturor aspectelor tale posibile, dar punctul A eşti tu. Se observă uşor că pe cercul sinelui tău, poţi fi deopotrivă M, S, C, F, E, etc. Dar e important să ajungi să fii A. Ai înţeles acum?
- Cred că.
- Sper. Uite, îţi las pentru studiu aprofundat ultima mea cartografie transpusă anume pentru domeniul tău sufletesc. Grijă mare, ce-a rămas între E şi F poate apărea, aparent fără nicio logică, tocmai la capătul Scării.




Tocmai a ieşit din cameră Spinul, lăsându-mă buimac cu gaiametriiile lui. Desenele unui ţicnit, e clar.
Îmi fac o cafea, şi mă duc până la Zmeoi, poate scap de crampa asta din cap.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu