miercuri, 19 noiembrie 2014

Spinach E



Fiind agnostic teist, cu verbalizarea rugăciunilor dinaintea mesei bogate am stat mereu destul de prost, dar ştiu cum să am intenţia hrănirii bine stabilită. Tocmai îmi mâncam din ochi spanacul sublim, când apare Spinul şi îmi rupe din felia de pâine. Gest garantat prin care orice curios poate afla cum e cu taurii înfuriaţi.

- Ce faci bă Spinfrecţie, ce faci?
- Văd că faci progrese.
- 'Tu-i progresu' mâne-sii, lasă-mă să mănânc că de duminică nu am mâncat decât nuci.
- Foarte bine. Atunci mă uit la un clip până termini.

Am mâncat cât am putut de lent dar bucuria mi-a fost deturnată de ceva electromaşinaţii: Spinul stătea şi asculta senin la căştile mele. Când a terminat şi el, ne-am pus la un viceroy.

- E ceva ciudat în aer, băiete.
- Nemaipomenită noutate Spinule (pufpuf). Ia zi care crezi că o fi cauza, că ştiu că vrei  (puf) să îmi spui.
- Omenirea manifestă cele două aspecte ale Universului în toate formele, care apoi sunt înţelese de către oameni sub formă binară, de bine şi rău, întuneric şi lumină, etc. Eu cred că binele se află într-un mare pericol.
- Ai din nou o criză de (puf) ortodoxie?
- Ar fi o problemă?
- Ah, nicidecum. Eu pufăi doar deocamdată.  
- Măi dar ce incisiv te-ai făcut în ultima vreme!
- Am stat la poveşti cu mine însumi şi cu David, poate de asta.




- Şi ai trecut azi noapte cu brio fără să te îmbeţi pilaf de ziua Scorpionului, las' că ştiu eu. Am zis că faci progrese, dar nu mă refeream la ceea ce crezi tu. Şezi blând, zaci în aceeaşi mocirlă, doar că ţi-ai dat puţin noroiul din ochi şi acum vezi cam pe unde te afli.
- În jurul meu văd numai aripi, toată lumea e în exaltare pe străzi, dansează în lifturi, e spanac din tura de toamnă la aprozare, ce mai vrei? De ce ai nevoie să gândeşti mereu la rău?
- Nu e o nevoie, ci o perspectivă critică, nu a mea personală. Eu nu pot ţine decât cu binele.
- Minunat. Altceva?
- Am auzit melodia la care lucrezi şi am văzut că nu ai terminat-o, ceea ce mă pune pe gânduri. Ori o laşi în stadiul de schemă, ca pe restul, ori o scoţi până la capăt cum trebuie. Ce ai de gând?
- Aia cu 2 & 2, 2 & 2, e nevoie de noi doi....? Am bifat-o weekend-ul ăsta, o să o poţi auzi în curând cu Cercul Întreg.
- Ce o mai fi şi cercul ăsta întreg?
- O poveste lungă. Şi vie.
- Cred că te bagi în tot felul de poveşti şi nu mai înţelege nimeni povestea de ansamblu, povestea ta.
- Totul este pe bucăţi în ziua de azi, Spinule, nu văd de ce nu ar fi şi viaţa mea făcută din piese de puzzle.
- Şi femeile tot făcute din bucăţi le vezi?
- Hai să nu intrăm în detalii de astea, am treburi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu