joi, 6 februarie 2014

Oda unui alt ego

După 10 zile de citit în casă, am ieşit până vizavi să-mi iau ţigări.


Când să plătesc, casierul m-a întrebat cu o voce dulce piţigăiată:
- Ai card de fidelitate?
- Nu.
- Doreşti să guşti produsul zilei?
- Nu.

După ce am plătit, l-am privit mai atent. La mână avea câteva brăţări, şi deja punea aceleaşi întrebări unei bătrânici simpatice, care avea card de fidelitate, şi dorea să şi guste produsul zilei, un baton cu cereale şi miere.
Vânzătorul a remarcat să picasem demult pe gânduri, şi s-a uitat la mine zâmbind îndelung.
Am ieşit din supermarket, intrigat mai mult de mine însumi: ce-a fost asta?
Mi-am dat seama că gândurile mi se sălbăticesc dacă nu ies din casă atât de mult timp.
Şi nici nu am de gând să ies prea curând...

I-am povestit Spinului că am avut o experienţă oarecum bizară  adineauri, şi el a considerat să-mi explice ce s-a petrcut de fapt:
- Pentru început, ia uită-te la scurtmetrajul ăsta.
După ce ne-am uitat, mi-a dezvoltat teoria sa obosită şi absolut previzibilă cu privire la diferenţele de gen:
- Genul fiind un construct social, se ştie de câteva zeci de ani că se petrec schimbări majore în felul cum bărbaţii şi femeile interacţionează. Totul e relativ nu doar în fizică, ci şi între bărbaţi şi femei. Ei bine, la magazin, ai dat peste un gheiuţ. Mare lucru. Ce te-a marcat aşa?
- Ha ha, cum sună. Eu n-am nimic cu ei, dar să mă lase în pace! Avea un ton insinuant, cică "nu guşti produsul zilei?". Ca şi cum el avea fabrică de dulciuri şi bordel la subsol.
- Ai grijă, văd că nu prea ştii cum să te porţi şi mai ales să gândeşti civilizat. E drept, în România abia în ultimii ani bărbaţii învaţă să interacţioneze cu alte feluri de bărbaţi. Va lua ceva timp, mai ales dacă te dai cioban şi ciumeg că eşti straight. Cu siguranţă te-ai simţit invadat de zâmbetul ăla, nu?
- Nu ştiu, parcă da.
Am aprins o ţigară, întrebându-mă de ce pentru opţiunea mea de a fi straight am dintr-odată nevoie de justificare. Spinul a izbucnit în râs:
- Băiete, nu te chinui. Fii cum vrei tu. Oricum, de când lumea, bărbaţii nu sunt doar bărbaţi, şi nici femeile doar femei. Doar că în ziua de azi avem mai multă karmă de ros: totul e cu capul în jos şi cu maieul pe dos.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu