marți, 6 noiembrie 2012

Zbârliri reciproce



- Sunt sătul de toată mascarada asta burlescă! se răţoi azi la mine Spinul pitit după canapea. Am citit aproape tot ce ai scris, şi nu am înţeles decât că îţi baţi joc de noi, punându-ne răbdările la prăjit.
- Nu prea cred că ce vezi tu la mine e burlesc, mai ales în cele scrise. Şi dacă ar fi aşa, ce treabă ai tu Spinule? Eşti liber să nu citeşti.
- Crezi că te poţi apăra prin metoda asta idioată? Marele Hău ne paşte pe toţi şi ţie îţi arde de libertăţi? Viitorul umanităţii depinde de Concepţia Comună, pe care tu o sfidezi cu neobrăzare prin pasivitatea ta exasperantă.
- Nu pot concepe să exist altfel decât o fac. Viaţa mea e un râu pe care nu îl poate digui nicio dogmă, oricât de inactivă ţi-ar părea starea mea.

Eram şi eu destul de nervos, pe punctul să-mi zbârlesc perii din zona lombară. Într-adevăr am întâlnit tot mai des în media zvonul cu sfârşitul din decembrie, deja treaba are statut ontologic: frica există, pentru că se propagă cel mai uşor şi intră cel mai adânc. Oare toţi vor înnebuni, ca Spinul? Aici e ori-ori. Poate eu sunt cel care am luat-o razna....Dar Spinul nu era în toane paşnice:
- Viaţa este Mica Condiţie, pe care tu nu o respecţi! Făcea spume la vârful ascuţit.
- "ca co"? Doar asta îmi suna în cap: ca co, ca co...
- Nu trăieşti cum se cuvine, şi asta nu-mi convine mie la tine, băiete! Eşti un tânăr capabil, ai putea face atât de multe în timp ce tu stai şi te gândeşti. Chiar aşa: zi-mi şi mie, la ce te tot gândeşti?
- Păi, e mai greu de pus în cuvinte, dragă Spine!
- Ar trebui să îţi faci un program, de care să te ţii o vreme, şi atunci vom vedea ce şi cum se poate pune în cuvinte. Şi Zmeoiu' s-a lăsat de lucru, stă toată ziua pe internet şi-şi pierde nopţile pe internet. Nu înţeleg ce se întâmplă cu voi.
- Păi Kirurgul Luminii se pregăteşte de operaţie, care a fost programată demult, de pe vremea Penultimului Demiurg, nu? El cu planetele şi găştile lui de panicarzi or fi răspunzători, întreabă-l pe El de ce se pare că trebuie neapărat să se agite omenirea atât de tare în ultima vreme.
- Mă tu crezi că eu nu ştiu cine e Kirurgu' şi care va fi situaţia? Păi tocmai de aceea vreau să te scot din letargie, că doar prin puterea gândului nu vei supravieţui. Inima e şansa noastră a tuturor.
- O, minunea Micuţei Condiţii, care ne este darul iubirii zbuciumate pe Pământ! Ce vrei să fac dacă momentan sunt mai nihilist. Nu am, asta e. Nixam feeling, pentru nimic în şi din Lume.
- Hai că te las, fie ca Marele Hău să te ocolească!


Am rămas mască. Ce să mai şi zic, vorba aia:
"ddflknvlskdfj bv lsdkjbkdnvldfk zy bjvdhţlnţhnlmvdfloşvk bn msşlţsdv"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu